شرکت اپل ، اپیک گیمز را به حذف همه ی برنامه ها و ابزارهای بازی سازی تهدید کرد !

تهدید اپل به حذف تمامی برنامه های اپیک گیمز از App Store

اختلاف و کشمکش ایپک گیمز و اپل به حدی بالا گرفته است که امکان دارد در بازه ی زمانی  کمی ( دو هفته آتی ) با حذف همه برنامه های Epic Games و همچنین موتور گرافیکی آنریل در سیستم عامل های مک و ios مواجه شویم.
چهار روز پیش گزارشی بر اساس حذف بازی فورتنایت از App Store و Google Play منتشر شد. علت این مسئله متد جدید   Epic Games برای پرداخت درون برنامه ای که متضاد قانون های گوگل و اپل می باشد.

محصول مرتبط : خرید وی باکس فورتنایت با قیمت استثنایی

میزان کشمکش بین شرکت اپل و اپیک گیمز به نحوی است که ممکن است به حذف تمامی اپلیکیشن ها و ابزارهای اپیک گیمز از اپل خاتمه یابد.

Epic با انتشار بیانیه ای در توئیتر خود مبنی بر تهدید اپل به حذف تمامی برنامه ها تا قبل از تاریخ مشخصی خبر داده است. او در این توئیت مدعی است که اپل با تهدیدی پس از حذف بازی fortnite به ایپک گیمز گوشزد می نماید که تاریخ 28 اوت (7 شهریور ) همه برنامه ها و حساب کاربری ایپک را در سیستم عامل های مک و ios و همچنین ابزارهای تولید بازی آن را حذف می کند. او با انتشار این بیانیه از دادگاه خواستار جلوگیری از این کار قدرت طلبانه ی اپل شد.

حذف برنامه های Epic Games از اپل !

خبرهایی که به تازگی در این باره منتشر گردیده حاوی اطلاعاتی است که در کل بیانگر این موضوع بوده که هدف اپل از این کار قطع همکاری با شرکت ایپک گیمز بوده است. همانطور که می دانید هیچ کدام از شرکت ها به تنهایی توانایی انتشار برنامه های خود را در سیستم عامل اپل ندارند و بایستی حتماً عضو Apple Developer Program باشند. شرکت ایپک گیمز نیز برای استفاده از ابزار توسعه و بازی به شرکت اپل وابسته بوده و در صورت حذف شدن از دسترسی به ios و مک نیز منع می گردد. این قضیه برای شرکتی مانند اپیک گیمز که در بازار تولید بازی و موتورهای گرافیکی رقبای کمی داشته به دنبال دارد پیامد جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

اپیک سعی بر جلوگیری از شرکت اپل توسط  قانون دارد همچنین او این امر را کاری بسیار زیان آور و غیر قابل وصول می پندارد که سبب بی اعتبار شدن شرکت Epic Games در بین طرفداران فورتنایت و همینطور آینده ی موتور انریل را زیر سوال خواهد برد. در سوی دیگر ماجرا اپل همچنان بر اعتراض خود مبنی بر عملکرد ایپک بر خلاف قوانین شرکت اپل پافشاری می کند.

شرکت اپل هیچ گونه عکس العملی نسبت به بیانیه های جدید شرکت Epic Games نشان نداد !

پیامدهای حذف برنامه های اپیک گیمز از استور اپل

پیامدهای منفی که بر اثر حذف ابزار ایپک از سیستم عامل های Apple نیز به وجود می آید نه تنها برای شرکت ایپک زیان آور است بلکه اپل را نیز دچار مشکل می کند. موتور آنریل به دلیل سهولت در کاربری و همچنین رایگان بودن آن به  محبوبیت فراوانی در میان همه ی سرویس ها از جمله سرویس اپل آرکید رسیده است. با حذف آنریل بازی های این سرویس و همچنین بازی های آینده و به روزرسانی های بازی های موجود کاملاً دچار مشکل می شوند؛ چرا که همگی توسط آنریل تولید گردیده اند. موتور آنریل در بسیاری از کاربردهای متنوع استفاده شده است و حذف آن نه تنها به ضرر بازی های ویدئویی بوده بلکه در دیگر موارد نیز تأثیر گذار است. حذف کردن این موتور مانع دسترسی توسعه دهندگان به رندر و پردازش ساخته های آنها می شود. از طراحی Baby Yoda و سفینه فضایی که مربوط به سریالthe mondrelia  بوده و همچنین شبیه سازی مغز انسان در مراحل تولید همگی آنها موتور آنریل دخیل بوده و حذف آن می تواند مشکلی بزرگ به وجود آورد.