آموزش اتصال هدست بلوتوث به XBOX ONE ، اتصال هدست سیمی به ایکس باکس وان

آموزش اتصال هدست های بلوتوث و سیمی به XBOX ONE ، اتصال هدفون بلوتوث به xbox one

اتصال هدست به کنسول های نسل هشتم، از مزایای مهم این کنسول خانگی بشمار می آید که نسبت به قبل با سهولت بیشتری انجام می گیرد.

با آموزش زیر برای اتصال هدست به کنسول خانگی نسل هشتم همراه باشید.

خرید بازی ایکس باکس ، پلی استیشن و سی دی کی

اتصال هدست به XBOX ONE :

از مسائل مهمی که جا دارد به آن اشاره کنیم موضوع اتصال هدست های هماهنگ با ایکس باکس وان می باشد که تنها به دسته بی سیم اورجینال ایکس باکس وان متصل می شوند. دقت داشته باشید که در صورت استفاده از دسته های سایر کمپانی ها ، این آموزش به شما کمکی نخواهد کرد زیرا این راهنما ، تنها برای هدست های هماهنگ با ایکس باکس وان ارائه شده است.

حتما بخوانید :

مشخصات ایکس باکس اسکارلت

کنسول ایکس باکس وان از قابلیت بلوتوث برخوردار نیست به همین خاطر امکان برقراری اتصال هدست به Xbox One از طریق بلوتوث وجود ندارد. از طریق جک 3.5 میلیمتری هدست را به Xbox One متصل کنید:

با داشتن یک دسته بی سیم اورجینال ایکس باکس وان می توانید یک هدست دارای پورت 3.5 میلیمتری را به آن متصل کرده و به راحتی استفاده کنید. پورت دایره ای شکلی که در قسمت زیرین کنترلر ایکس باکس وان قرار دارد همان جک 3.5 میلیمتری است که برای اتصال هدست به xbox one از آن استفاده می شود.

از طریق آداپتور استریو ایکس باکس وان هدست را به xbox متصل کنید:

برای اتصال هدست به دستگاه، بدون توجه به نوع دسته ای که آن استفاده می کنید از یک آداپتور استریو استفاده کنید که با اتصال آن به پورت مستطیلی شکل پایین کنسول ، می توانید هدست خود را از طریق جک 3.5 میلیمتری به xbox one متصل نمایید.

نکته: در صورت استفاده از دسته های غیر اورجینال ایکس باکس وان، ممکن است پورت ورودی آداپتور آن متفاوت با دیگر پورت ها باشد اما عملکرد آن با دسته های اورجینال یکسان است.

حتما بخوانید :

ارور Check Your Disc در کنسول ایکس باکس وان

اگر مایل هستید وارد فضای چت شوید طبق تصویر زیر، کافی است کلید چت که در قسمت پایین و چپ آداپتور استریو قرار دارد را فشار دهید. برای چت کردن در بازی ها باید اکانت گلد ایکس باکس داشته باشید.

چگونه هدست های Stereo-Chat را به ایکس باکس وان متصل کنید :

هدست های استریو چت به طور مستقیم به نمایشگر متصل می شوند. از دو وسیله زیر برای اتصال هدست های Stereo-Chat به ایکس باکس وان استفاده کنید.

  1. کابل های RCA
  2. کابل های صوتی نوری S/PDIF

نحوه استفاده از کابل های RCA :
با مشاهده تصویر زیر می توانید خروجی هایی که مربوط به کابل های RCA هستند را بشناسید.

سپس کابل ها را به ورودی صوتی تلویزیون یا مانیتورتان متصل کنید. اگر تلویزیون یا مانیتور شما دارای جک هدفون ۳٫۵ باشد و خروجی RCA نداشته باشد باید از تبدیل های ۳٫۵ اینچی به RCA استفاده کنید.

معرفی هدست های استریو با کابل های S/PDIF :

با استفاده از کابل های S/PDIF ، خروجی هدست خود را به پورت ورودی در پشت تلویزیون یا نمایشگر متصل نمایید.

برای جک های صوتی چه استانداردهایی صوتی لازم است؟

شاید ظاهر تمام جک های صوتی یکسان باشد اما در نحوه اتصال و عملکرد با هم تفاوت هایی دارند که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • از دو استاندارد کلی CTIA و OMTP برای طراحی و ساخت جک های صوتی استفاده می کنند.
  • اگر از هدست های OMTP استفاده کنید در مواقعی امکان اختلال در چت یا شنیدن صدا وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می شود از هدست هایی با طراحی CTIA استفاده کنید.
  • در حال حاضر اگر هدست فعلی شما طبق استاندارد OMTP ساخته شده باشد می توانید از طریق آداپتورهایی خاص آن را به CTIA تبدیل کنید.

با مشاهده تصاویر زیر، می توانید متوجه تفاوت هایی که بین CTIA و OMTP وجود دارد شوید.

طراحی هدفون در CTIA در انتهایی ترین قسمت انجام شده است. در حالی که در استاندارد OMTP میکروفون با فاصله بیشتری تا انتها تنظیم شده است.

آموزش اتصال هدست های بلوتوثی به ایکس باکس وان ، اتصال هدست های سیمی به XBOX ONE
اتصال هدفون بلوتوث به xbox one ، اتصال هدست های بلوتوثی به xbox one ، آموزش اتصال هدست های بلوتوثی به ایکس باکس وان
اتصال هدفون به xbox one ، اتصال هدفون بلوتوث به xbox one ، اتصال هدست های بلوتوثی به xbox one
آموزش اتصال هدست های بلوتوثی به ایکس باکس وان ، اتصال هدفون به xbox one
آموزش اتصال هدست های سیمی به ایکس باکس وان ، اتصال هدست های بلوتوثی به xbox one